info@mccim.nl +31(0)6 10 17 14 12

Algemene strategiesessies

Als er binnen een bedrijf sprake is van een verandering door uiteenlopende redenen zoal een fusie, reorganisatie of herpositionering, kan er niet abrupt overgegaan worden op een nieuw model. Met een strategiesessie worden eerst de fundamentele componenten bepaald, zoals het doel, de visie en het te volgen traject. Ik stel de juiste vragen om deze componenten in kaart te brengen en zorg dat de aanwezigen niet alleen een bijdrage leveren, maar ook luisteren naar elkaar. Door de juiste processen in een workshop in te zetten, bereik ik dat, wat de opdrachtgever wenst.

Enkele voorbeelden:

Biociden Conferentie voor Kennis Netwerk Biociden

Bij het LEF Futur Center Rijkswaterstaat faciliteerde ik in opdracht van het Kennis Netwerk Biociden een workshop voor 80 deelnemers over de identificatie van knelpunten in innovatie van biociden en alternatieven voor biociden. Aan de hand van stellingen brachten we de deelnemers met elkaar in gesprek. Reactie van de opdrachtgevers: “Ik ben razend enthousiast. Er is iets concreets uitgekomen.”

Dankzij  ‘Visueel Notuleren‘ is er een mooi magazine gemaakt met een sfeerimpressie van de dag.

Creating the Innovation Funnel for Barry Callebaut

Nel Mostert facilitated the Global R&D Department of Barry Callebaut in Belgium to run kick-off workshops for their projects and to use project management as a way of leading their innovation projects. This resulted in the need to visualize the projects in an Innovation Funnel. For that purpose MCCIM facilitated writing a document that describes the Barry Callebaut Global R&D Innovation Funnel & Governance. This document now serves as an example for other departments and potentially global Barry Callebaut. (2015-2016)

20160524_162113

Wargame at Heinz

A team of Heinz representing one of their key Brands, was anticipating the market launch of a product of one of their key competitors. A 2-day workshop was facilitated to achieve competitive analysis, a SWOT analyses of both brands, possible market entry scenario’s, scenario impact matrix, and action planning to counter-act the competitor moves. (2015)

DSCN2808

Umicore Umivation Award

In 2012 and 2014 Nel Mostert acted as a Jury Member of the global Umicore Innovation Awards for the ‘non technical process improvement’ projects. The award process takes a couple of months and has specific steps such as: the Project Documentation, a Jury Day with presentations from international teams, jury meetings, scoring instructions, jury votings, and ends with a celebrating Awards Ceremony in Brussels.

20140611_202729

 

 

Back to top